Κατεψυγμένο φαγητό? Γιατί οχι?!

Παλαιότερα γνωρίζαμε οτι τα φαγητά στα ταπεράκια και στην κατάψυξη ήταν μια κατάσταση των φοιτητών. Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε οτι τα ταπεράκια στην κατάψυξη κατακτούν ακόμη περισσότερα σπίτια όχι μόνο φοιτητών αλλα και οικογενειών με παιδιά καθώς το εργασιακό φόρτε και ο μειωμένος ελεύθερος χρόνος έχει περιορίσει την επιλογή του καθημερινού μαγειρέματος. Στο παρακάτω άρθρο θα δούμε οτι το φρέσκο φαγητό δεν διαφέρει σε τίποτα απο το κατεψυγμένο.  Η μεγαλύτερη ευκολία για όλες τις νοικοκυρές είναι εδώ!!!



Η κατάψυξη είναι ο καλύτερος τρόπος για να διατηρούμε τα φαγητά μας, ώστε να κρατήσουν το φυσικό χρώμα, την υφή, τη γεύση αλλά και τις βιταμίνες που είχαν ως φρέσκα. Και είναι πολύ εύκολο!


Πως προετοιμάζουμε τα τρόφιμα για να μπουν στην κατάψυξη:
Κατ’ αρχάς να πούμε πως, ενώ η κατάψυξη δεν αφήνει τα βακτήρια και τη μούχλα να αναπτυχθούν, δεν τα καταστρέφει. Έτσι πρέπει να διαλέγουμε φρέσκα και καλής ποιότητας τρόφιμα για να καταψύξουμε.
Πριν βάλουμε λοιπόν κάποιο τρόφιμο στην κατάψυξη πρέπει να αποφασίσουμε:

1.Την ποσότητα που θέλουμε να καταψύξουμε. Επειδή σε γενικές γραμμές, ένα τρόφιμο που έχει αποψυχθεί, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να καταψυχθεί ξανά, πρέπει να χωρίσουμε τα τρόφιμα που έχουμε σε μερίδες. Έτσι όχι μόνο θα αποψύξουμε μόνο την ακριβή ποσότητα που χρειαζόμαστε, αλλά η απόψυξη θα γίνει και πολύ πιο γρήγορα.

2.Πως θα αποψύξουμε το συγκεκριμένο τρόφιμο. Εάν πχ. Θέλουμε να βάλουμε στην κατάψυξη σούπα ή άλλο υγρό, είναι καλό να το βάλουμε μέσα σε πυρέξ ή μεταλλικό δοχείο, το οποίο θα μπορούμε να βάλουμε μετά πάνω στο μάτι και να το αποψύξουμε έτσι κατευθείαν, χωρίς να λερώσουμε άλλο σκεύος, αλλά και πολύ πιο γρήγορα. Επίσης μπορούμε να καταψύξουμε και άλλα φαγητά μέσα σε πυρέξ (ή άλλα δοχεία τα οποία μπορούμε να βάλουμε κατευθείαν από την κατάψυξη στο φούρνο), ώστε όταν θέλουμε να τα βάλουμε κατευθείαν στο φούρνο και να τα σερβίρουμε. Συμβουλή: εάν χρησιμοποιείτε κάποιο πυρέξ συχνά και δεν θέλετε να το βάλετε στην κατάψυξη, μπορείτε να στρώσετε ένα αλουμινόχαρτο μέσα στο πυρέξ, να βάλετε από πάνω το φαγητό, να το βάλετε στην κατάψυξη και όταν παγώσει τελείως να το βγάλετε από μέσα και να πλύνετε το πυρέξ. Έτσι, όταν θελήσετε να ξεπαγώσετε το φαγητό, θα ταιριάζει τέλεια στο πυρέξ!

3.Τι συσκευασία θα χρησιμοποιήσουμε. Αυτό που πρέπει να ξέρουμε είναι πως στη συσκευασία που θα χρησιμοποιήσουμε, δεν πρέπει να μπαίνει αέρας μέσα. Η έκθεση στον αέρα κατά τη διάρκεια της κατάψυξης κάνει το φαγητό να χάσει τη γεύση του και το χρώμα του. Στα μαλακά ή υγρά φαγητά πρέπει να αφήνουμε όμως κενό χώρο ελεύθερο, γιατί με την κατάψυξη διογκώνονται (αν γεμίσετε ένα γυάλινο μπουκάλι με νερό και το βάλετε στην κατάψυξη, μετά από μερικές ώρες θα έχετε μια κατάψυξη γεμάτη σπασμένα γυαλιά!) Σε γενικές γραμμές για τα υγρά φαγητά είναι καλά τα τάπερ και τα γυάλινα βαζάκια, για φαγητά με μεγάλο όγκο είναι κατάλληλες οι πλαστικές σακούλες και η διαφανής μεμβράνη (αρκεί να κλείνουν καλά), ενώ επίσης κατάλληλο είναι και το αλουμινόχαρτο. Εάν αγοράσετε τάπερ, προτιμήστε τα τετράγωνα ή τα ορθογώνια, γιατί πιάνουν λιγότερο χώρο από τα στρογγυλά.

4.Πως θα το αναγνωρίσουμε μέσα στην κατάψυξη. Αν βάλουμε διάφορα τρόφιμα μέσα σε διάφορες συκσευασίες και γεμίσουμε την κατάψυξή μας με αυτά, μετά από μερικές εβδομάδες που θα θέλουμε να αποψύξουμε λίγο κοτόπουλο ας πούμε, δεν θα θυμόμαστε που το έχουμε βάλει και υπάρχει ο κίνδυνος να βρεθούμε με φρέσκα φασολάκια! Για να αποφύγουμε τέτοιες καταστάσεις, καλό είναι να βάζουμε ετικέτες στις συσκευασίες, στις οποίες θα αναγράφουμε τι φαγητό έχει μέσα και πότε το καταψύξαμε. Χρησιμοποιήστε μολύβι, κηρομπογιά ή ειδικό μαρκαδόρο, γιατί τα περισσότερα στυλό χάνουν το χρώμα τους μέσα στην κατάψυξη. Πάρτε λοιπόν ένα κομμάτι χαρτί, γράψτε πάνω τις πληροφορίες που θέλετε και κολλήστε το με σελοτέιπ πάνω στη συσκευασία ΠΡΙΝ τη βάλετε στην κατάψυξη (το σελοτέιπ δεν κολλάει πάνω σε παγωμένη επιφάνεια).

Σχεδόν όλα τα φαγητά μπορούν να μπουν στην κατάψυξη. Κρέας, πουλερικά, ψάρια, σκληρά τυριά, ψωμί, κέικ, γλυκά, μπισκότα, κρέμα γάλακτος, ξηροί καρποί, καφές και τόσα άλλα, θα διατηρηθούν τέλεια αν τα συσκευάσετε σωστά και τα βάλετε στην κατάψυξή σας. Εδώ θα βρούμε γενικές πληροφορίες για το ποιά φαγητά μπαίνουν στην κατάψυξη και πως.
ΚΡΕΑΣ ΚΑΙ ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ
Πρώτα χωρίστε το κρέας σας σε μερίδες, τέτοιες ώστε να μπορείτε να ξεπαγώσετε την ποσότητα που χρειάζεστε για την οικογένειά σας.
Μοσχάρι, αρνί και πουλερικά διατηρούνται στην κατάψυξη για ένα χρόνο περίπου, ενώ το χοιρινό για έξι μήνες. Κρέας που έχετε ήδη μαγειρέψει και έχει περισσέψει, συσκευασμένο σωστά διατηρείται για 3-6 μήνες.
Εάν ξεχάχετε να ξεπαγώσετε το κρέας που θέλετε να μαγειρέψετε, μη στεναχωριέστε. Μπορείτε να το μαγειρέψετε ενώ είναι ακόμα κατεψυγμένο. Απλώς πρέπει να το αφήσετε να μαγειρευτεί για περισσότερο χρόνο (όσο θα χρειαζόταν αν ήταν σε θερμοκρασία δωματίου, συν άλλο μισό αυτού του χρόνου. Αν δηλαδή ήθελε 1 ώρα, τώρα θα το αφήσετε 1 ½.) Αυτό ισχύει για όλα τα κρέατα εκτός από το χοιρινό, όπου για λόγους ασφαλείας, δεν πρέπει ποτέ να μαγειρεύεται κατεψυγμένο.


ΦΡΟΥΤΑ
Διαλέξτε φρούτα ώριμα και πλύντε τα καλά με κρύο νερό. Τα περισσότερα φρούτα διατηρούν την καλή γεύση μετά την κατάψυξη, αλλά γίνονται κάπως πιο μαλακά. Σε μορφή πουρέ ή χυμού διατηρούνται καλύτερα.


ΛΑΧΑΝΙΚΑ
Τα περισσότερα λαχανικά πρέπει πριν καταψυχθούν να ζεματιστούν.
Διαλέξτε φρέσκα λαχανικά, πλύντε τα με κρύο νερό και κάντε τις προετοιμασίες που θα κάνατε αν ήταν να μαγειρευτούν. Αν χρειάζετε, κόψτε τα. Βάλτε σε μια κατσαρόλα μεγάλη νερό. Όταν βράσει, βάλτε μέσα μια μικρή ποσότητα λαχανικών (τόση κάθε φορά ώστε το νερό να ξαναρχισει να βράζει μέσα σε ένα λεπτό). Σκεπάστε την κατσαρόλα και αφήστε τα λαχανικά μέσα για 2-6 λεπτά ανάλογα με το είδος. Αμέσως μετά βγάλτε τα και βουτήξτε τα σε νερό με παγάκια για να σταματήσει ο βρασμός. Αφήστε τα στο κρύο νερό για όση ώρα τα είχατε και βράζανε. Στραγγίστε τα, βάλτε τα σε σακούλες και στην κατάψυξη.
Λαχανικά που δεν ζεματίζονται είναι:
~ τα πατζάρια (βράστε τα καλά, καθαρίστε τα και κόψτε τα φέτες αν θέλετε)
~ οι πατάτες – γλυκοπατάτες – κολοκύθα (μαγειρέψτε μέχρι να γίνουν μαλακά και κάντε τα πουρέ πριν την κατάψυξη. Τα ξεπαγώνετε σε μπαιν μαρί προσθέτοντας βούτυρο και μπαχαρικά.)
~ Τα μανιτάρια (τα σωτάρετε ολόκληρα ή τεμαχισμένα με λίγο βούτυρο και τα βάζετε αμέσως στην κατάψυξη)
~ Η πράσινη πιπεριά και τα κρεμμύδια δεν χρειάζονται τίποτα άλλο πέρα από πλύσιμο (και κόψιμο αν θέλετε)

ΜΑΓΕΙΡΕΜΕΝΑ ΦΑΓΗΤΑ
Μια πολύ καλή ιδέα είναι να μαγειρεύετε διπλή η τριπλή ποσότητα φαγητού και να βάζετε το υπόλοιπο σε μερίδες στην κατάψυξη. Ο κόπος είναι ελάχιστος μια που θα μαγειρέψετε έτσι κι αλλιώς και σίγουρα θα σας λύσει τα χέρια σε πολλές περιπτώσεις. Σχεδόν όλα τα φαγητά μπαίνουν στην κατάψυξη.


ΕΜΕΙΝΕ ΦΑΓΗΤΟ;
Η κατάψυξη είναι σαν τράπεζα. Ό,τι μας περισεύει μπορεί να μπει εκεί για να το χρησιμοποιήσουμε αργότερα. Περίσεψε χυμός ντομάτας; Βάλτε τον σε παγοθήκες. Περίσεψε κοτόπουλο από τη σούπα που φτιάξατε; Βάλτε το στην κατάψυξη και κάποια στιγμή θα το χρησιμοποιήσετε για πίτες ή σάντουιτς. Το ίδιο ισχύει για όλα τα φαγητά. Δεν χρειάζετε να πετάμε τίποτα, γιατί κάπου θα μας χρειαστεί αργότερα.


ΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΨΥΞΗ
Εξαίρεση σε όλα αυτά είναι:
Οι πατάτες (μόνο ως πουρές μπαίνουν στην κατάψυξη)
Μαλακά τυριά, κομμένο συκώτι, μαρένγκα, σάλτες που έχουν αβγό
Τα σφιχτά βρασμένα αβγά , τα περισσότερα τηγανιτά ή πανέ φαγητά, τα φαγητά με ζελατίνη.
Μαρούλια, ωμές ντομάτες, αγγούρια και μπανάνες.


Πηγή: www.sintagespareas.gr

Επειδή οι γυναίκες θέλουμε να τα γνωρίζουμε όλα, κάντε «Like» στη σελίδα μας στο facebook 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για τα σχόλιά σας :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...